Sushi Go

5 star 5 star

7 Yaş

Kutu Oyunları

En lezzetli sushi’leri seçerek en iyi tabağı hazırlayanın kazandığı bir kutu oyunu

Künye

  • Yapımcı : Adventureland Games
  • Tür : Aile, Strateji
  • Süre : 15-30 Dakika
  • Karmaşıklık : Kolay
  • Komponentler/Unsurlar : 112 Sushi Kartı, 1 Kural Kitapçığı
  • Oyuncu Sayısı : 2 - 5

İçinde Neler Var?

Pozitif Temalar
  • Düşünme ve Yorumlama
Sürekli değişen oyun dinamikleri oyuncuyu her an stratejisini sorgulamaya ve yeni taktiklerle ilerlemeye teşvik ediyor.
Diğer oyuncuların sahip olduğu kartları takip etmek ve el değiştiren kartları göz önünde bulundurarak kendi sushi tabağını oluşturmak hafıza ve dikkat gerektiriyor.
Yazı içermemesi, renkli ve sevimli çizimleri, kısa oyun süresi ve basit yapısıyla kutu oyunlarına giriş için ideal bir seçim oluşturuyor.
Uzak Doğu kültürüne ait sushi yemeği, sushi çeşitlerinin servisi ve lezzetli sushi kombinasyonları ile ilgili bilgiler içeriyor.

Oyun Hakkında

Hızlı oynanabilen ve kolay bir oyun olan “Sushi Go!”, oyuncuların en lezzetli sushi tabağını hazırlamak için birbiri ile rekabet ettiği bir kart oyunudur.  Kısa sürede hem çocuklar hem de yetişkinler tarafından tercih edilmesiyle en çok sevilen kart oyunlarından biri olmuştur. 15-30 dakikalık oyun süresi oyuna ayrılabilecek sürenin az olduğu durumlar için ideal bir alternatif oluşturuyor.

Ebeveyne Notlar

Sushi Go! oyunu temelde kart seçme ve el değiştirme üzerine kuruludur. Az kural ve hızlı oyun mantığı ile tasarlanmasının bir yansıması olarak hızlı ve basit bir kurulumu bulunmaktadır.

Oyuna başlarken oyunculara rastgele 7’şer sushi kartı dağıtılır. Dağıtılan kartlar içinden her oyuncu birer kart seçerek kapalı bir şekilde önüne yerleştirir. Sonrasında kartlar aynı anda açılır. Masadaki kart açıldıktan sonra herkes elindeki desteyi solundaki oyuncuya iletir. Sonra aynı şekilde yine birer kart seçilerek masaya bırakılır ve yine soldaki oyuncuya iletilir. Bu şekilde eldeki kartlar bitene kadar devam edilir. Kartlar bitince herkesin önünde toplanan kartlarla oluşturulan tabakların puanları hesaplanır. Böylece bir raunt bitmiş sayılır. Üç raunt sonunda en fazla puanı toplayan oyunu kazanmış sayılır.

Oyun süresince kazanılan puanlar, eldeki kartlar ve masada kalan kartlara bağlıdır. Mesela Çin Mantısı kartları elde ne kadar varsa o kadar fazla puan getirirken Saşimi ve Tempura, elde sadece belirli bir adet bulunduğunda puan kazandırıyor. Nigiri, Wasabi, Chopstick ve puding gibi birbiriyle veya masadaki kartlarla etkileşen kartlar da oyun sonunda puan durumuna doğrudan veya dolaylı olarak etki edebiliyor. Bütün bu el değiştirme ve hesapların hızlı yapılması gerektiği için oyunu kazanmak için kısa sürede hızlı karar verilmesi gerekiyor.  

Oyun, oyuncunun hafıza ve hesaplama becerilerini geliştirmektedir. Kartlar el değiştirdikçe olasılık hesapları ve diğer oyuncuların ellerini hatırlamak önem kazanmaktadır. Sürekli değişen oyun dinamikleri oyuncuyu her an stratejisini sorgulamaya ve yeni taktiklerle ilerlemeye teşvik ediyor. Oyunun üç rauntta sonuçlanması ve gittikçe yükselen temposu, kısa zamanda heyecanlı bir oyun deneyimi sunuyor. Puan hesaplamalarının dört işlem gerektirmesi de temel düzey matematik pratiği için faydalı olabilir.

ÇİÇEK Öneriyor

Çocuğunuzla birlikte Japon mutfağının karakteristik yemeklerinden olan Sushi’nin nasıl hazırlandığını araştırıp, farklı kültürler ile onların mutfakları ve yeme alışkanlıkları üzerine konuşabilirsiniz. Sushi’nin alışılagelmişin dışında yöntemlerle hazırlandığı örneğinden yola çıkarak kültürler, alışkanlıklar ve ihtiyaçlardaki farklılıklara dikkat çekerek yeni bakış açılarının hayata kattığı zenginliklerle ilgi sohbet edebilirsiniz.

YORUM & DEĞERLENDİRME



BENZER İÇERİKLER

X

Çocuğunuz için uygun olabilecek içerikleri bulun